Förlåt - ett ord vi säger för lite

En blick säger mer än tusen ord sägs det, men även det sagda ordet har en viss positiv påverkan. Ett ord som vi, till lags, säger allt för sällan är FÖRLÅT.

Min nära bekant som ligger i skilsmässa har nu uppnått det stadiet i processen att den andra partern har, sent omsider, insett konsekvensen av sitt tidigare handlande. Alltså, för att prata klarspråk, han har sagt förlåt till min väninna.

Tänk om mitt tidigare ex hade haft tillräckligt mycket "stake" i sig och sagt detta förlösande ord. Så mycket bättre dagens situation hade varit då :-)

Men det är inget att hänga läpp för idag, livet går vidare. Fick bara en liten otäck "flashback".....

Kramizar
 
BakerQueen

Kommentarer
Postat av: Thomas Enmark

Nu kan det ändå vara så att den "andra personen" inte känner ett skäl att använda det ordet. Jag förväntar mig inte alls, tex, att din syster ska göra det, eftersom hon inte upplever någon anledning till det. Och, då är det ändå inte bristen på "stake". Inte ens bildligt. Som sagt, gå vidare.

2012-12-07 @ 23:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0