Första arbetsdagen

Åter efter Malmö trippen och jobbet är i full gång. Har haft fullt upp med mailens inbox och lite chefsgöra denna första dag, men i morgon blir det nog lite lugnare hoppas jag.
 
Mycket pluggeri hanns med i helgen, men det är fortfarande en hel del kvar att göra. Men det är under kontroll kan man lugnt påstå! Då internet inte funkade på tåget hem så roade jag mig med att lyssna på de låtar vi i bandet spelar/sjunger. Har ju laddat ner dem tidigare. Blev inspirerad av att nu (åter igen) ta tag i att lära mig texterna utantill. Det ska väl inte vara så himla svårt tycker man. Eller är det så att jag har lite sämre minne nu för tiden? På tal om minne så hittade jag denna text till en låt som mitt gamla Barbershop tjejgäng Rixett sjöng för en himla massa år sedan
 
Minnet
(melodi - Memory, text - okänt)
 
Minne, jag har tappat mitt minne.
Är jag svensk eller finne?
Kommer inte ihåg.
Inne, är ja ut´eller inne?
Jag har luckor i minne´.
Sån´där små alkohol.
Men besinn´er,
man tätar med det brännvin man får.
Fastän minnet och helan går.
 
Vi sjöng nog den på en Finsk fest om jag inte missminner mig :-).
 
Här kommer också min sommar i några bilder.
 
På väg till Ullared efter en veckas vistelse hos mormor i Värmlands skogar. Kundvagnen kom inte med på färden, men visst var det lite sköj bild :-).
Övernattning utanför Varberg. Knotten var på mig till tusan :-(.
Allt går tydligen att sälja på Gekås. Inget örngott jag köpte dock, inte ens örngottet med Morgan på.
Älskade, slöa lilla/stora Baloo
Turning Torso (Malmö) från ett grodperspektiv.
 
 
Det var allt för denna gång.
 
BakerQueen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0