Stärkande tankar att fundera på när man är lite nere

Håller på och rensar lite papper och hittade då dessa stärkande ord värda att tänka på:
 
* Mina behov är viktiga, därför har jag rätt att uttrycka dem.
 
* Jag väljer själv vilka jag vill umgås med och att tacka ja eller nej.
 
* Om någon inte uppskattar mig tar jag det inte personligt utan ser det som livet är; ibland fungerar personkemin, ibland inte.
 
* Jag behöver inte känna dåligt samvete om jag ställer in en träff med en upptagen person.
 
* Jag behöver inte ha dåligt samvete om jag inte vill ha sex eller inte vill träffa en person igen.
 
* Jag har rätt att kräva respekt och får jag inte det har jag också rätt att tacka för mig och avlägsna mig.
 
******************
Det är möjligt att jag har skrivit dessa rader tidigare i bloggen, men de tål att upprepas :-).
 
Kramiz
BakerQueen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0