Guldstjärna i kanten!

Jag visse väl att det skulle funka med Viktväktarna! Jag vet ju redan att jag äter uruselt och på fel tider, så det blir en jätte skillnad när jag skärper till mig och lagar till både lunch och middag med mat med mättnadsfaktor.
 
Första veckans resultat blev alltså en tre kilo viktminskning! Så jag fick en guldstjärna redan nu, jippii. Snacka om att man blir peppad att fortsätta.
 
Idag har jag ätit torsk med sparris och saffrans sås till lunch (mums) och jag funderar på att äta detta till middag - Pulled chicken Mexican style.
 
Vem har sagt att man bara ska äta "tråkig" mat när man ska gå ner i vikt. Nej man ska bara lära sig att äta BRA mat. Och det verkar inte vara något problem att synda lite då och då (för mig). Trots att jag förra veckan var på tre rätters represenationsmiddag men även utgång med bandet så hade jag ändå lyckats med en rejäl viktnedgång. Och igår så "frossade" jag på pizza slice och några glas vin på höstens kick off på jobbet. Men trots detta så tyckte jag att vågen visade en lägre siffra i morse! Men det kan ju samtidigt bero på att jag hade värstans aerobic passet på dansgolvet - dansade som en "tok" hela kvällen.
 
Ska hur som helst bli spännande och se om jag får en till guldstjärna på onsdag!
 
Kramiz
BakerQueen
 

Kommentarer
Postat av: Ruth

Grattis. Tror jag flyttar hem till Dej när Du lagar så god mat.Undrar om Du beställt och får matkasse hemskickad. Här är allt väl. Har fått päronträdet nersågat så nu ser jag solen. Kram.

Svar: Tack, imorgon blir det andra invägningen :-). Jag har ännu inte beställt hem matkasse, men funderar allvarligt på att ta CityGross viktväktarkasse.
Baker Queen

2014-09-06 @ 10:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0