Äntligen....

Det är otroligt vad beroendeframkallande bloggandet är. Jag har känt mig handigkappad dessa dagar när bloggen har legat nere. Hoppas att det blir bättre nu när dom har bytt ut servrar och allting.

Helgen har varit underbar. Förutom det fina vädret så har det varit lite festande hos grannen. En av mina döttrar satt barnvakt åt grannarnas fyra vildbassar till söner under tiden. Dom är mellan 2-6 år tror jag. Det klarade hon galant. Så hon fick lite pengar till att köpa lite mer kläder - och det är ju inte fy skam för en tonåring...

Igår var jag och hälsade på min son igen. Han blev jätteglad att se mig och verkade må toppen. Han satt och smilade till mig under hela middagen. Efter middagen tog vi en lång promenad runt Pampas marina och Karlbergs Slott - han bor verkligen i ett fint område måste jag säga. Han blev dock inte lika glad när jag skulle åka därifrån, satt och surade i soffan och puttade/sparkade bort mig när jag kom för nära.

Jag har även hunnit läsa ut boken som jag köpte - Det räcker inte med kärlek av Jenny Lexhed www.jennylexhed.se. Jag kände verkligen igen mig i mångt och mycket, om man bortser från att jag inte har gått in i väggen eller haft en psykos. Boken handlar om hennes kamp för sin autistiska son - från att kämpa att få en diagnos tills idag när han har fått hjälp med att prata etc. Solskenshistoria på sätt och vis - men jag är lite emot beteendeterapi (Lövåsmetoden). Jag tror helt enkelt inte på bestraffning för dessa barn, men man får ju sig en tankeställare när man läser hur bra det har gått för hennes son . Jag rekomenderar verkligen  att du läser boken hur som helst.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack så mkt för de uppmuntrande orden, än så länge känns d bra, men vi har ju inte flyttat ifrån varandra än. God Natt! :)

2008-04-01 @ 23:19:49
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

Den boken ska jag läsa så fort jag får tiden, har jag tänkt :)

2008-04-02 @ 11:49:43
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0