Coverstones

Äntligen kommer sommarvärmen åter, hoppas att det håller i sig ett bra tag nu. Jag ska i.o.f.s jobba i tre veckor till, men efter denna stressiga vecka så lugnar det nog ner sig en smula - och då kan man ju alltid gå tidigare och strosa lite i det fina vädret. Nu är mina tjejer hemma hos sin pappa i två veckor till, så det finns många tillfällen att gå och bara strosa in på en uteservering eller pub efter jobbet. Imorgon ska jag ut med två arbetskamrater och ta en öl - häääärligt.

Idag var det rep med bandet - Coverstones. Vi var inte så många som kom, men på sätt och vis kan det vara lite bra. Mer övning för oss andra. Idag var vi en bas, keybordist och så lilla jag som sjunger. Det blev en hel del "Daniel", I will Survive", "A whiter shade of pale"....

Den här låten måste jag öva in lite mer - så jag laddar ner den på bloggen så kan jag gå och lyssna lite då och då..

 
Jackie De Shannon. Videon är lite som kareoke anpassat - man får texten serverad tillsammans med bilder. Perfekt....


 
...eller vad sägs om Ramones tolkning?

Imorgon får jag gå till tunnelbanan, för jag tar inte bilen som jag tidigare har gjort i veckan. För annars kan man ju inte ta en öl på kvällen. Jäkla busstrejk säger jag bara.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: SussiLuss

Gillar båda versionerna faktiskt, så olika det kan bli ändå!! Nu ska jag ut till balkongen igen, ville bara lämna avtryck i din blogg vännen!!

2008-07-04 @ 20:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0