Grekland here Sus comes....

Ja vissa har det bra - två veckor i Greklands varma klimat. Själv ska jag jobba en vecka till. Sedan blir det antagligen att fortsätta renoveringen på huset varvat med en drink i poolen (ja vem ska klaga egentligen?) och lite plaskande.

Målarna är nu klara med fönstrerna på jobbet, så jag har idag kunnat flytta in i mitt vanliga rum. Urskönt att ha sina egna saker runt omkring sig, det var lite mycket springande för att hämta den ena pärmen efter den andra - för att inte tala om högarna som travade upp sig (saker som var klara och skulle in i pärmar). Men på måndag så är allt alltså tillbaka i sina vanliga rullor. Då ska jag också hinna avsluta mina "projekt" innan det är dags för fyra veckors behövlig semester.

Idag kom Irans ambassadör på artighetsvisit som det kallas. Och nu när jag är vikarierande chefssekreterare så hade jag ansvaret för att ta emot och visa in till chefens rum (för att inte tala om kaffekokande m.m.). Det finns lite saker som man måste tänka på fick jag reda på - det viktigaste denna gång var att ambassadören inte tar i hand av religiösa skäl. Ja det är kvinnors händer det gäller antar jag. Ja man lär sig något nytt varje dag.

So long

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0