Regnet strilar ner

Men det fina vädret är på G enligt väderprognosen. Så man kanske ska ta någon extra semesterdag i slutet av veckan om solen fortsätter att skina.

Idag har jag hälsat på sonen. Det var några veckor sedan jag senast var där - det har inte riktigt stämt med tid och dag då det har varit några lägenhetsvisningar som jag har varit på på måndagar, sedan har han varit hos sin pappa också. Han sken verkligen upp när jag kom, kul att se. Lite middag och sedan promenad på strandpromenaden. Det var regnuppehåll och väldigt kvavt, men trevligt hade vi. Jag och en i personalen gick ut tillsammans med sonen och ett till barn. Just nu är det bara killar som jobbar (semestertider och ordinarie personal har semester), annars brukar det finnas en och annan tjej. Men konstigt nog så är det ungefär hälften killar (om inte mer procentuellt egentligen) som jobbar - det är inte så vanligt när det gäller barn. Titta bara på antalet killar inom barnomsorgen.

På väg till boendet så såg jag en liten kanin i gräset. Jag tog snabbt upp mobilen för att ta kort på honom, men då försvann han illa kvickt. I Solna, där boendet ligger, finns det många vildkaniner - så  det är inte omöjligt att jag kan fånga en på bild nästa gång jag åker dit. Dom är ju såååå söta!!!

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0