Skrapningen fortsätter

Förutom lite festande i fredags och lördags (har varit lite trött på f.m. både lördag och söndag) så har jag även hunnit med att skrapa och måla hemma. Det är poolhuset som får en liten skrapning och uppfräschning. Att skrapa gick väldigt snabbt då den gamla färgen/flagorna ramlade av på en gång. Det var m.a.o dags för fixeri. Sedan måste ju huset vara fräscht tills försäljningen i augusti.

Idag var jag och tjejerna på en lägenhetsvisning igen (det har blivit några stycken under de gångna veckorna). En jättefin lägenhet som man verkligen kan trivas i. Det kommer i.o.f.s kännas lite konstigt att bo i lägenhet efter att ha bott i hus i så många år, men det är nog dags för det då det faktiskt kan vara rätt så jobbigt att bo i ett hus som behöver underhållas hela tiden. Men ett krav jag har är att det finns en balkong (helst modell större då också) som man kan gå ut på soliga varma sommardagar.

Nu kanske du är lite nyfiken på fredags- och lördagskvällen? Jo i fredags så gick jag och en arbetskamrat ut som jag tidigare har berättat om. Egentligen skulle vi vara tre tjejer, men en fick förhinder, lite synd men vi som var kvar hade desto roligare. Vi började rundan på Pickwick på Drottninggatan (berodde på att en annan hoppade på utekvällen, men han kunde bara vara med en timme och då om vi skulle vara på Drottninggatan så att han hade nära till sitt möte med sin familj senare). Trevigt värre - lite cider, vin och tilltugg inmundades. När sedan den tredje personen hade gått så  beställde vi in mousserande vin (250 kronor flaskan - inte var dag jag dricker sådant - min budget brukar inte hålla för det, men gott var det) och satt och skålade för allt som vi kunde komma på. Vi satt och pratade och glömde helt bort tiden - helt plötsligt skulle dom stänga! Lite snopet, men vad gör väl det när det finns så mycket andra ställen att vara på. Vi fortsatte in till Gamla stan (egentligen tänkte vi gå till Söder, men vi kom aldrig dit....) och gick på en Irländsk pub. Där var det ett Irländsk grupp som spelade -  två gitarrer, en mandolin, en fiol, en flöjt och en som sjöng. Där kunde man verkligen drömma sig bort till Irland - jag skulle verkligen vilja åka dit någon dag. När även denna pub stängde så fortsatte vi till Engelen/Kolingen. Nu började jag bli lite trött, man är ju inte så ung längre, så för min del blev det inget långvarigt besök utan hem till den sköna sängen. Var hemma vid tre halv fyra så du kanske förstår att jag sov lite längre på lördagsmorgonen.

När jag väl hade gått upp så gick jag ut och skrapade och målade. Sedan var det dags för nästa fest - på Söder denna gång. Vi skulle fira ett födelsedagsbarn (inget dom gick ut med när dom bad oss komma - jag kom på att han precis hade fyllt år så jag tog nödlösningen Systembolaget. Ett Rioja vin gillar han skarpt vet jag nämligen). Nu är det så att födelsedagsbarnet äger en del i Login hotell (en båt/vandrarhem som ligger på Söder mälarstrand) så det var självklart där vi var. Lite snacks och ett liveband som spelade. Hääääärligt. Satt mest och pratade med en gammal bekant som jag inte har träffat på många herrans år. Det var några stycken i gänget som skulle sova kvar på båten, men inte jag då jag tycker det är skönt att sova i min egen säng. Det blev inte fullt lika sent denna kväll - var nog hemma redan vid tvåtiden. Så det blev ingen skrapning innan lägenhetsvisningen vid halv tolv kan jag ju meddela. Det var nästa så att tjejerna fick lova att ringa och väcka mig, jag hade precis hunnit gå upp innan telefonsamtalet kom.....

So long

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: Sus

Som du kanske redan har märkt (om du inte är helt urkopplad från CyberSpace förstås ;-) hihi) så är jag tillbaka igen!! Måste ju då in och lämna avtryck hos dig!! :-D

2008-07-11 @ 15:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0