Varböld i baken

Stackars Balou - han har haft sååå ont i svansregionerna. Balou är en jättemysig blågrå katthane som brukar ligga och gosa med mig innan vi båda somnar sida vid sida (ja just vid denna årstiden så är det lite besvärande då han fäller så mycket päls). Just igår kväll så var han inte sitt gamla jag. Märkte först att han verkar ha gått ner i vikt ordentligt, sedan skrev - eller mjauade för full hals - han till när jag klappade honom. Märkte då att han hade en stor bula vid början av svansen. Vet inte om det kanske kallas för svanskota för katter också, men du förstår säkerligen vart jag menar.

Under dagen har han knappt ätit något, varit slö och gömt sig under sängarna. Inte likt honom då han föredrar att vara ute så mycket som möjligt. Så fort han ser en öppen dörr så vill han ut, ut...

Så efter jobbet så bär det iväg till djursjukhuset så att veterinären skulle kunna titta på honom. Och mycket riktigt - det var en väldigt stor varfylld böld. Söva ner honom och sätta dränering i svansen. Så nu har han en sådan där fin krage som han ska ha i fem dagar - förutom att han ska få medicin varje dag.

Men smakar det så kostar det - katten var inte försäkrad kan jag ju säga. Så du kan ju bara gissa hur mycket detta gick på. Svar finns under bilden.

Balou med krage
3 300 pix!!!!

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0