Berg och dalbana

Nu när man är ledig så sover man lite längre på morgonen. Imorgon ska vi dock upp lite tidigare, vi (mormor och jag) ska skjutsa en grannfru till akupunktur. Här i Värmlandsskogarna hjälper man till när det behövs. Medans grannfrun är inne och får lite nålar i kroppen så åker vi och köper lite färg till altanräcket och en skrivare till mormor. Sedan ska det till att skrapas.

Kommer ihåg för några år sedan. Vi var på besök (jag med mina barn och min syster med sin ena son) - vi trodde att vi skulle få sova ut på morgonen. Ja mormor går och lägger sig tidigt på kvällarna och går således upp tidigt på morgonen, men det här tar i alla fall priset. Strax före fem på morgonen så hör mormor (vi andra sover som en stock) ett väldans liv ute i trädgården. Mellandottern och systersonen hade gått upp tidigt för att leka berg och dalbana. Helt OK i.o.f.s men kanske inte klockan fem på morgonen!!! Roligt hade dom, och vi kunde roa oss åt deras upptåg till frukosten.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: ertan

Jag och ceaswrapp var väldigt lättroade...

2008-06-25 @ 13:50:50
URL: http://ertan.blogg.se/
Postat av: SussiLuss

Men hallå.... klockan 5 på morgonen, vad går ungdomarna på egentligen !! Men det är väl såhär i sommartid man kan hitta på sånt... det går ju att gå och lägga sig och sova middag om det behövs!! :-D

2008-06-25 @ 16:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0