Borta bra men hemma bäst

Nu är vi äntligen hemma i Stockholm igen. Vi for hemåt redan i lördags e.m. - efter att mellantjejen hade målat klart på yttersidan av staketet. Resterande "plankor" (ett tjugotal) fick mormor göra själv. Anledningen till att vi inte blev färdiga var att det regnade stup i kvarten - och det är lite svårt att måla (för att inte säga livsfarligt att stå på det hala taket i regn) då. Men så här blev det färdiga resultatet.

Takterass i Gunnarskog
Före...

Färdigmålat!
...och efter

På hemvägen åkte vi in till min kusin i Örebro (ja samma kusin som för många herrans år sedan var så "skojfrisk" med älgarna i farstun). Ja han var inte hemma - men däremot hans jättemysiga sambo/fru. Varje gång vi har setts (varannat år förut typ) så har vi sagt att vi ska höras av men det har inte blivit av riktigt. Men vår vänskap "blommade ut" på min mormors begravning för något år sedan. Sedan dess har vi haft tät kontakt, och t.o.m. hälsat på varandra då och då. Det är ju inte så himmelens långt till Örebro i alla fall.

Svampen i Örebro
Den berömda Svampen i Örebro

Under bilfärden så blev jag och tjejerna så sugna på pizza, så i Skälby (Järfälla) så åkte vi till pizzeria Lilla rött för att äta en varsin bamsepizza! Jättemumsigt!

Största pizza i stada?

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder å va duktiga ni var, finfint resultat, då var väl mor glad för något när ni åkte, för inte att ni åkte det är ju inget att fira!!

2008-07-01 @ 19:05:38
Postat av: ertan

Jag har tillbringat många timmar på Lilla Rött...



Llla Rött är fan bäst!!!

2008-07-14 @ 17:07:02
URL: http://ertan.blogg.se/
Postat av: anncatrin (anka)

Hej vännen. Hoppas att allt är bra med dig-er.Nu är det semester,UNDERBART.Här är allt som vanligt men jag är så J...a trött på detta väder nu vill jag ha SOL.vi får höras o prata av oss. många bamse kramar från mig.

2008-07-17 @ 22:15:27
Postat av: Baker Queen

Kul att höra från dig, måste genast skriva lite mail.... Själv jobbar jag en vecka till, så jag störs inte nämnvärt av det sämre vädret.

2008-07-18 @ 22:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0