Härliga regnväder

Gud vad skönt att det regnar - det behövs verkligen en hel del regn efter denna värmebölja. Sedan får man så mycket annat gjort när det regnar, alla dessa "måsten" ute kan vänta tills solen skiner.

Jag har precis rensat lite i hallen - packat ner alla ytterkläder som man inte använder och de som är för små får läggas undan tills nästa klädbytardag på jobbet. Vi hade en jättetrevlig klädbytardag för en vecka sedan - det var en arbetskamrat som tog initiativet. Vi var 8 personer (tjejer) som hade rensat våra garderober och hade med oss ingredienser till en ostbricka och dricka. Så där satt vi och mumsade och drack samtidigt som vi granskade varandras utrensade kläder. Mycket kläder bytte ägare, och det som blev kvar lämnades till välgörenhet (typ myrorna) och några enstaka las undan för nästa träff - för det kommer det definitivt bli. Jag kan verkligen rekomendera detta, förutom att ha trevlig samkväm så "återanvänder" man kläderna. Det jag ratar (det var inga trasiga kläder vill jag bara säga - hela och rena) tycker någon annan är toppen. Tänk dig känslan av att komma hem med en hel kasse med "nya" kläder och plånboken är lika tjock/tunn som vanligt.

Ikväll är det dags för Sverige - Spanien. Jag kommer definitivt bänka mig framför TVn vid femsnåret och lyssna på regnplasket utanför. Heja Sverige friskt humör!!!!

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0