Ingen grillning i helgen - bara fotboll och regn

Ja inte riktigt - det var ju bara på lördagen som det  var Sverige som spelade match och regnade gjorde det inte hela tiden. Men det blev ingen grillning denna helg i alla fall. Men jag har som sagt var hunnit rensa lite inomhus då.

Idag var det hektiskt på jobbet - mycket att göra på liten tid innan semestertiderna börjar. Under nästa vecka är jag ledig, men sedan ska jag jobba hela juli är det tänkt - och så kommer jag få hela augusti ledigt. Härligt, härligt. Väderkännarna har ju tidigare sagt att augusti kommer vara väldigt varmt till på köpet också. Så det blir till att sitta vid poolen och ha det mysigt hela dagarna (om man inte åker någonstans förståss). Ingenting är planerat än så länge - har du något bra förslag på resmål annars? Helst ska det ju inte kosta allt för mycket, men det kan ju finnas något smultronställe här i närheten?

På tal om poolen - jätte skönt att ha soliga dagar. Men den ska ju skötas också, och det är inte alltid lika roligt. Poolöverdraget är lite sönder i nederkanten (det är ett taköverdrag som man kör över poolen) så tyvärr så inträffar det att små djur kan ta sig dit ibland, och har dom otur så klarar dom sig inte då dom är nyfikna av sig. Oftast inget jättestort problem - men i helgen så hände det fasansfulla - en igelkott ramlade ner och drunknade!!! Stackarn..... Vi måste se till att laga pooltaket snarast!!!

By by friends

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: Sus

Nä, stackars liten iglekottisen... så lessen man blir å hitta en sån, förstår att då är det inte roligt att fixa poolen minsann!! Finns nån broschyr tror jag om vad som faktiskt är gratis här i Stockholm med omnejd... ska kolla om jag hittar den (var man kan få tag på), men som sagt mycket är gratis och trevligt omkring oss här i storstan!

2008-06-16 @ 21:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0