Semester

Är just nu i regniga Gunnarskog och vilar upp mig en vecka. Vi får väl se om vi blir här hela veckan, det är inte lätt att ha med sig två tonårstjejer som tycker att det finns roligare saker att göra än att vara i Värmlandsskogarna och spela kort hela dagarna. För att inte tala om att mormor behöver hjälp med att skrapa färg och sedan måla altanräcket på övervåningen. Nej usch och tvi - arbeta det vill man ju inte göra tycker dom. På onsdag blir det förhoppningsvis lite finare väder och då får man väl hoppa in i sin bikini och börja skrapa.

Idag har vi varit inne i Arvika och shoppat för fullt. Ja jag har inte köpt så mycket (endast en liten hårsnodd), men barnen har frossat på second handbutiken Kupan. Mellan tjejen hittade både väskor, skärp, tröja och ett par shorts. "Fetcoola" som hon uttryckte sig.

    

Sedan är det alltid lika roligt att gå in på Rubb och Stubb (är det någon som kommer ihåg femman och tian i Stockholm? Den här affären har samma koncept). Lite glas till mormor och sedan iväg till Jysk där mormor köpte soffbord. Ja vad ska man hitta på när det störtregnar annars om inte shoppa?

Kortspel är annars ett väldigt populärt tidsfördriv - Chicago, femhundra, bluffstopp, vändtian..... Det finns oändligt många roliga kortspel. När man sedan åker härifrån så är tonåringarna så trötta på kort så att man själv slipper spela i tid och otid hemma. Alla är nöjda och glada m.a.o.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: SussiLuss

Kommer absolut ihåg 5an o 10an! men finns den där som var som dem kvar på Drottninggatan eller är den också over and out? Jätteschyssta retroprylar... nu ska jag nog kolla längst in i garderoben om jag inte har ett par liknande shorts... jag är ju fett inne om jag har dem kvar OCH kan ha dem fortfarande! Väskan bara älskar jag, viiiiilll ha!!

2008-06-24 @ 17:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0