Tonåring på "vift"

Sitter här och väntar på att tonårstjejen ska komma hem från kompisen. Hon åkte sent iväg till en tjejkompis för att kolla på film, och efter en hel del dividerande fram och tillbaka så gick jag med på att hon skulle vara hemma efter midnatt. Kompisarna lovade att följa henne till dörren när dom åkte hem så att hon skulle komma hem tryggt. Det tog emot kan jag ju säga - det var så mycket lättare när man själv var i den åldern, då var det ju så självklart att man skulle vara ute så sent. Speciellt om det inte är skoldag i morgon (hon ska i.o.f.s jobba men börjar inte förräns vid tretiden på e.m.). Nu när man är äldre och mamma själv så blir man lite "hönsig" kanske. Det är inte det att jag inte litar på henne - för det gör jag verkligen. Men det är alla andra fula gubbar som jag inte litar på. Hon skulle ringa innan hon åker, så nu sitter jag här och väntar vid telefonen....

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0