Idag har det varit min dag

För just idag har jag födelsedag - hipp hipp... På f.m. har jag mest legat och slappat (som mer eller mindre har blivit rutin efter allt festande de senaste lördagarna - nästa lördag är heller inget undantag) men sedan har jag och sambon varit inne i stan och köpt vinterstövlar till mig och sedan åt vi lite tapas och gick och såg den nya bondfilmen. Stövlarna var jättesnygga Timberland - sköna och varma till tusen



Igår hade vi fest hemma igen - vi var ett tiotal personer som satt till bords. Denna lördag bjöd jag på

http://www.tasteline.com/Artiklar_och_guider/Halsa/smala-festmenyer/Indisk-treratters/


Kryddig spenatsallad med aubergine och myntayoghurt som förrätt....



....och kryddig indisk gryta med kyckling och linser som huvudrätt.

Efterrätten blev alldeles vanlig glass (min ork tog lite slut där efter för- och efterrätt, annars hade det blivit indisk glass). Mums, ännu godare än laxen förra helgen.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0