Regnig söndag

Idag har jag varit lite off efter gårdagens festande hemma. Det har varit lite födelsedagar som har firats (sambons och min) och imorgon fyller sonen 14 år. Idag har jag varit och köpt sonens presenter och imorgon ska jag åka och hälsa på honom på boendet - längtar i hela kroppen efter att träffa honom.

Igår var det sambons släkt och min syster som var här och åt en underbar middag. Först en stark bönsoppa med paprika, tomat och chili. Mums....



Sedan huvudrätten, salt- och saffransbakad lax



Efterrätten blev en enkel mandeltårta med daim och apelsin. Mums och åter mumsfilibbaba. Här får du recepten om du vill testa själv.

http://www.tasteline.com/Artiklar_och_guider/Halsa/smala-festmenyer/Orange-fredag/

Nästa helg blir det mer festande av, då mina vänner inte kunde komma denna helg. Men det är ju inte helt fel att festa i flera dagar, eller hur?

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0