Underhållsstöd

Fortfarande vajsing med internet - oerhört irriterande måste jag säga. Så nu har jag linkat mig upp till övervåningen för att kunna skriva och även betala räkningar (måste göras tyvärr). Jag har en inflammation i mitt knä, så det har varit lite svårt att ta sig upp på övervåningen under veckan. Nu har jag fått lite tabletter att knapra, för att få ner inflammationen och smärtlindring, så nu är jag lite mer fit for fight. Även ett knäskydd har inhandlats. Så det blir nog ingen mer handboll för min del på ett bra tag nu....

Jag har ringt till FK och undersökt vad brevet innebär för mig, brevet om underhållsstöd vill säga. Tydligen så är det så att man som förälder kan ansöka om en s.k. utfyllnadsbelopp när man har barn växelvis, det är ingenting som den andra föräldern (i detta fall jag) ska betala, utan det är ett bidrag från FK om man tjänar väldigt dåligt. Brevet  var egentligen en förfrågan (jamen skriv det då FK, så behöver man inte sätta teet i vrångstrupen!) om vi hade växelvis boende och att barnen bor lika mycket hos vardera förälder. Jag är trött på dessa myndighetsbrev som är så standardiserade så att det lätt missförstås, eller att man inte fattar ett jota vad dom vill. Byråkratiskt så att det förslår. Men jag tycker fortfarande att Xet kunde höra av sig innan och förklara detta för mig - så hade jag inte behövt bli så f-bannad. Nu har jag fått ett mail i efterhand från honom - undrar om han läser min blogg???

Nä nu är det dax med räkningar, och sedan ska jag skriva lite mail.....

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: SussiLuss

Tack för brevet! och jag har såklart svarat, väntar nu ;-)

2008-10-27 @ 15:59:32
URL: http://sussiluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0