Äntligen hemma

jag har faktiskt varit hemma sedan i tisdags, men jag har inte riktigt hunnit aklimatiserat mig ännu. Det eviga festande (ja, hmmm) har satt sina spår - måste trappa ner försiktigt nu. Avslutar veckan med att fortsätta att gå ut och äta och dricka i trevligt sällskap både igår onsdag (ja egentligen förrgår ser jag nu) och torsdag. Här kommer lite kort från Budapest i alla fall


Härlig vy från Castellet i Buda. En av de många broarna över floden Donau.


Parlamentet (bygget påbörjades i slutet av 1800-talet och avslutades 1904)



Guidad tur på söndagen, taget från en båt. Gellertbadet/hotellet som vi var och plaskade i termobad. Hääääärligt....


Den fina trappan i Parlamentet. Kolosserna på sidan är en present från en Svensk kung. Interesting stuff....


"Sammanbindningsbanan" innan kammaren (Lord ot commons tror jag det bestämt var)


Fin vy innifrån "kammaren"

Ja lite mer kort har jag tagit - men de är lite mer personliga, så de håller jag för mig själv.

Kramar och godnatt

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: vason

Snygga bilder!

2008-09-19 @ 16:14:08
URL: http://vason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0