DBV på besök

Igår hade jag DBV (De Badande Vännerna) på besök. Det är några arbetskamrater som brukar gå och bada och ha lite trevligt efter jobbet när andan faller på. Denna gång så var det en av tjejerna som tyckte att det skulle vara lite festligt om dom kunde komma hem till mig och bada. Och jag är inte sen att säga nej - självklart!! De andra två hade ingen aaaaning om vart färden gick, så du kan tänka dig att dom blev överraskade när jag öppnade ytterdörren!!! En av mina bästa väninnor var redan på plats för att överraska dom ännu mer - en ansiktsbehandling som var såååå skön, inte för att jag fick känna av hennes massage, utan jag fick kleta in mig själv. (ja vi var ju flera som fick göra det själv - det var endast en lycklig själ som fick specialbehandlingen). Efter ansikts- och handinsmörjning så satte vi oss i jacuzzin med varsit glas rött vin, för fördrinken (Ungersk taggsvans) var redan slut vid det laget.

Efter ett avkopplande bad så var det dax för lite sallad. När vi satt där och åt så pockade den ena katten på uppmärksamhet - han ville komma in i värmen. Men han var inte ensam utan han hade sällskap - av en mus!!! Och den var levande också. Ja Pelle visade stolt upp sin fångst, men vi var inte lika förtjusta. I.o.f.s så var vi mer eller mindre i fnitterstadiet vid det laget - så vi såg ju det komiska i händelsen. Men en och annan fot åkte upp från golvet....

Efter lite dividerande över hur vi skulle få ut denna lilla mus (Pelle lekte lite med musen, som katter brukar göra, så musen var rätt så lugn - dvs skräckslagen). Till slut lyckades jag sopa upp honom i sopskyffeln och snabbt som ögat gå ut på altanen med hela ekipaget. Jag hann t.o.m. gå in och hämta kameran för att ta ett kort - så paralyserad var den stackaren.

Vettskrämd mus!!

Men slutet gott - musen fann sig till rätta och sprang iväg ut i det fria sedan. Jag har ännu inte sett en död mus på altanen, så jag antar att den lyckades överleva till slut.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0