Snörvlet fortsätter....

Inte är jag bra ännu från min förkylning, det verkar vara en envis bacill som har slagit läger i min näsa. Otroligt hur mycket snor som kan få plats där, det tar aldrig slut. Nu börjar jag få en jobbig hosta också, jag hostar så att jag nästan spyr när det är som värst. Det enda positiva är att mitt huvud inte känns så tungt och den värsta "bomullen" har försvunnit. Men lasterna är konstanta brukar man ju säga - är det inte huvudvärk så är det hosta....

Idag har jag varit på föräldramöte i min dotters skola. Hon går i ett gymnasium för barn med Asperger, så det är definitivt större lärartäthet där kan jag lova. Glöm klasserna med trettio elever!! I dagens tider när det är så mycket snack om jämställdhetsplaner så var det lite annorlunda att höra att de hade en Likabehandlingsplan (bra ord förrästen). Ja självklart har de även en jämställdhetsplan. Det här hade dom i alla fall kommit fram till - deras värdegrund:

Kunskap och kreativitet
    *En lära för livet

Respekt för varandra
    *Har rätt att vara den man är
           *bli lyssnad på och förmåga att lyssna på andra
           *alla är lika värda

Ansvar och delaktighet i skolan
    *Att få känna ansvar och bli delaktig i sitt skolarbete

Förståelse och meningsfullhet i skolarbetet
    *Förstå det jag läser!
    *Kunna svara på frågan: Varför gör jag detta?

Trygghet - trivsel - tillit och glädje
    *Ett ödmjukt förhållningssätt mot varandra



Tänkvärda ord eller hur? Tänk om vi alla kunde ha detta i bakhuvudet så skulle världen vara lite annorlunda.

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0