Kräftskiva med stort K

Vilken underbar semestervecka det har varit. Min rödhet har övergått till brunhet efter allt solande och badande med ungdomar och i glada vänners sällskap. Höjdpunkten var den oootroligt lyckade kräftskivan som vi hade igår. Vännerna kom redan vid tresnåret för att leka lite i poolen för att sedan sätta sig till bords och knapra urgoda kräftor med tilltugg som Västerbottenpaj exempelvis. Bl.a hade jag gjort en supergod chilimajo (majonäs) med sting i. Som avslutning en knaprig rabarberpaj. Recept kommer senare för den som vill ha. Först lite bilder på poolpartyt/kräftskivan.


The tre chicks som tar sig ett välförkänt dopp i poolen innan alla andra gäster kommer.


Syrran hade svårt att komma upp på madrassen - skulle kunna göra en film med alla kort som har tagits på dessa försök. Vi alla fick oss ett gott skratt - även syrran som synes.


För när väl gästerna kom så blev det mest ungdomarna som tog över med volleyboll medans vi vuxna höll till i poolhuset och drack välkomstbål. En stilbild på långbordet med en del av gästerna.


En stilbild på kräftbelysning i dagsljus.


När det blev mörkare så togs ljusdioderna fram och succén var fullbordad. Min bror med fru och min dotter med pojkvän.


Sedan dans i poolhuset. Häftigt när det var nedsläckt vill jag lova. Liten som stor fick vara med.


Såna här fina mönster kunde man göra med kameran..... Fråga mig inte riktigt hur, är inte så himla teknisk av mig.

Solong

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0