Skinkskytte

Idag var det dags för den årliga jullunchen med arbetskamraterna, jätte trevligt och gott dessutom. Vi hade t.o.m. lite tårta kvar sedan dagen innan då det var mottagning för en nybliven pensionär så vi kunde verkligen mumsa i oss så att knapparna rök på byxan. Nja kanske inte bildligt talat - men nog åt man lite för mycket. Så det hanns inte med så mycket arbete idag heller, inte så konstigt att det är bråda tider nu innan jul - man har ju fullt schå med att vara social....

När jag ändå hade en så uppstyckad dag med förutom långlunch även tre möten, så var jag inte svårövertalad att gå på skinkskytte. Vi har nämligen en Skytte- och jaktklubb på jobbet och dom annordnar varje år en skinkskyttetävling. Så dit gick jag efter lunchen, det tog lite längre tid än jag hade räknat med så jag kom lite försent till ett av mina möten. Jag är ingen stor skytt på något sätt, men jag tycker det är kul med skyttet i femkamp på grönan. Men jag är rätt så nöjd med resultatet på tavlan (som var myyyycket längre bort än på grönan kan jag ju säga) - hela 29 poäng fick jag ihop på min bästa tavla. Poängen räknades från den bästa tavlan (av tre möjliga) och det var 5 skott per tavla som man fick skjuta. Inte illa pinkat för att vara nybörjare tycker iaf jag. Sedan gick det lite sämre när det gällde den rörliga tavlan, den "springande" grisen som man skulle träffa. Där fick jag bara ihop 5 ynka poäng, men jag var ju lite stressad då för jag var ju sen till mötet. Ja, ja, jag ska inte skylla på det, jag är supernöjd med resultatet till slut. Jag har dock ingen aning om hur mitt resultat stod sig i konkurrensen då jag ju fick springa iväg så snabbt, men jag antar att jag får reda på detta av min arbetskamrat imorgon.



Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0