Jäkla stentrappa

Eller ska jag säga jäkla klumpeduns till mig själv kanske? Snubblade i trappan på jobbet idag. Jag har alltid många järn i elden, bråttom, bråttom, bråttom....så jag gick inte lugnt och stilla kan jag ju säga. Tur i oturen är att jag var på väg uppåt - skulle nog vara ordentligen otrevligt om jag skulle ramla nedåt. Det första man tar emot sig med är den lilla högerhanden. Naglarna rök, kände att högra lillfingret böjdes lite bakåt (är lite försiktig på den punkten sedan tidigare) men ingen ko på isen visade det sig. Men efter en liten stund, när adrenalinet hade lagt sig en smula, så började det ömma lite och en liten bula började synas på handleden. Så jag tog en frysklabb och satte mot handleden för att få ner den begynnade svullnaden. Det var lite jobbigt att hålla i klabben - jag måste ju jobba oxå och det blev vissa svårigheter att klara av den uppgiften. Så finurlig som jag är så hämtade jag packtejpen och tejpade fast klabben. Så där satt den resten av dagen, sisådär två timmar. Sedan bar det iväg till repet med bandet. Så fort kylan försvann så kände jag mig en aning öm igen, så nu när jag har kommit hem så har jag smörjt in med Orudis och satt på en gasbinda för att stödja. Orudis är en gel att användas mot måttlig smärta i samband med muskel- och ledskador, t.e.x. sportskador. Gissa när jag fick den gelen, hmmmm.....

Det första jag får göra imorgon är att anmäla detta som en arbetsskada.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0