Love, love, love

Idag är det alla hjärtans dag och vad passar då inte bättre än att skriva om kärlek? Vad är kärlek egentligen? Enligt SAOL så är det "en stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet."

Att få uppskattning på jobbet, att trivas och må bra där är också en sort kärlek. Det är underbart att få glada tillrop varje dag, att riktigt längta tills man kommer till jobbet (ja kanske inte varje dag). Att få höra hur duktig, snäll, trevlig, effektiv, kunnig man är gör att man blir varm innombords. För att påminna mig när jag kanske blir lite deppig så har jag postit lappar på anslagstavlan. Det är postit lappar i färgglada färger som andra har skrivit om mig (positiva). Vi hade nämligen en karriärcoach på besök för drygt ett år sedan - och då skulle vi alla skriva positiva saker om varandra. Kul grej verkligen. Jag har fått en otroligt vacker blombukett som tack från idrottsklubbens styrelse (jag är kassör där) - denna bukett ställer jag fram mitt på arbetsbordet pecis innan jag går för dagen. För då blir det det första jag ser på morgonen och dagen börjar bra. Love, love på er allihopa....

Den stora kärleken lever man ju med, så lyckan är komplett m.a.o. Visst finns det ups and downs, men just nu är vi i fas i livet. Bara för att man inte skriver om sin lycka eller olycka med partnern betyder ju inte att den inte finns - kärleken. Det bästa är ju att få dessa förlösande ord (och även säga det själv) direkt - inte dryfta dessa i en blogg. Det var det där med inbördes beundran....


Men den viktigaste kärleken är till mina barn - LOVE YOU

Jag avslutar med några kända personers fraser eller sångtexter:


"All I wanted was just what everybody else wants, you know, to be loved" Rita Hayworth


All you need is love

All you need is love
All you need is love, love
Love is all you need

Lennon/McCartey



Kramar

BakerQueen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0