Varför?

Varför är det så svårt att vara respektfull gentemot sina medmänniskor? Bara för att man har separerat betyder det inte att man ska spotta ur sig otrevligheter och gå till rena personangrepp.  Fraser som "jag önskar att jag aldrig träffade dig..." och "jag spyr när jag tänker på dig..." är inte acceptabla tycker jag.  Är det något i detta avlånga land som tycker något annat? Självklart kan man ha olika åsikter och argumentera och diskutera bäst man vill, oavsett om man är ett par eller är x med varandra - men det är lågt att slå under bältet. Dessa fraser är inte relevanta i sammanhanget, utan är endast ett sätt att trampa på den andra. RESPEKTLÖST!!!


Baker  Queen


Kommentarer
Postat av: Veronika

Det är kanske beroende på vad som hänt innan, för kanske har det påverkat vad som sägs? Xet måste ju ändå fått belägg för dessa ord på något sätt, annars säger man ju inte så! Ursäkta, men kanske har du också hjälpt till för att få den reaktionen sedan som jag förstår er separation. Svårt att förklara vad jag menar men du är kanske inte felfri själv! Skriver inte för att vara dum mot dig bara att jag menar att det finns två sidor av ett mynt!

2009-01-29 @ 08:17:19
Postat av: Baker Queen

Svar till Veronika: Självklart är man två som separerar och hårda ord kan utvecklas under den tiden. Man är mao inte helt felfri helt klart no hard feeling för det är ju sant. Jag tycker inte att man säger sådana saker till den andre oavsett vad som tidigare har hänt, man kan ha dom tankarna för sig själv. Vad tycker du skulle vara tillräckligt belägg för att säga så? Jag kan inte komma på något egentligen generellt, det skulle aldrig falla mig in att skriva/säga sådana saker till mitt x - även om han nu skulle behandla mig som skit. Jag kan ta att man har olika åsikter, jag kan ta att jag inte alltid får min vilja igenom, men jag kan inte ta denna respektlöshet.

2009-01-29 @ 22:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0