Canterbury here I come...

Imorgon bär det iväg till Canterbury utanför London. Jag ska inkvarteras hos Mr och Mrs Ashdown en vecka. Mr Ashdown är en pensionerad försäkringsmäklare och Mrs är en traditionell hemmafru som gillar trädgårdsarbete, musik, att sy och cykling. Dom har två söner Mark och Christopher, den ena är tandläkare och den andre en konstlärare. Det låter väl som en helt vanlig engelsk familj? Nävisst jag glömde en viktig detalj - den traditionella livliga 10-åriga hunden. Japp min vecka är perfektemento vill jag lova. Väskan är så gott som packad - dvs jag har tvättat allt men det är inte nerpackat ännu. Det är så jag är - vill packa samma dag. Så det blir till att ställa klockan tidigt (nja flyget går inte förräns kl 11:10 så det blir inte okristligt tidigt ändå) för att hinna med allt.

Efter veckokursen (för det är en språkresa jag ska åka på) så åker jag tillbaka till London på midsommarafton för att där möta min yngsta dotter. Vi ska alltså ha en weekend i London bara vi två, jippi vad kul det ska bli. Madame Tussauds, London eye, Baker Street (obligatoriskt för oss Bakers), Oxford Street, name it. Shopping och sevärdheter till max vill jag lova att det blir. Idag har jag växlat in en hel drös med pengar för säkerhets skull minsann.

Lite kort på hotellet vi ska bo på i Bayswater, mitt i smeten nära till mycket.....






Traditionellt hotellrum med den obligatoriska vattenkokaren. Där kommer vi nog inte vara speciellt mycket tror jag....


Nice bathroom.

Så nu blir det inte mycket bloggande på ett tag kan jag tänka mig. Men jag lovar att det blir lite bilder på bloggen när jag kommer hem.

Solong friends

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0