Fjäderholmarna

Idag har vi haft en underbar eftermiddag på fjäderholmarna. Hela kansliet åkte ut med elva båten och började med en underbar lunch på rökeriet. Många åt strömming, men då jag inte är förtjust i denna ädla fisk så tog jag ceasarsallad med kyckling istället. Sedan bar det iväg på stroserier för att slutligen komma till Trädgården där vi satte ihop lite bord och planerade inför höstens tuffa arbete. När vi väl var klara med planeringen så avnjöt  vi en varsin glass (inne iofs - det blåste lite men solen tittade fram och inget regn - jippii). Sedan hann man med att kolla lite i butikerna innan hemfärd igen - hade en hel del jobb kvar att göra. Planering inför London bl.a.


Groteska gäddhuvuden på väggen till båthuset....


....där även denna skönhet fanns på landbacken


Och när man vänder blicken mot sjön får man se denna stoooora båt

Jag köpte en liten sak som jag faktiskt har letat länge och väl efter. Har den på jobbet, får ta ett kort på den imorgon så får det bli morgondagens frågelek - vad är det?

Kramar

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0