Helt vansinnigt!!

Varje år så forslas tonvis med snö till Stockholms slott vid denna tidpunkt för att den årliga Slottssprinten (längskidor) ska gå av stapeln. Man kan ju alltid undra hur mycket det kostar oss vanliga dödliga från vår gemensamma skattkista att göra denna vansinniga bana, varför inte tidigarelägga tävlingen någon/några veckor då det finns snö?

Igår när detta kort togs från min kollegas arbetsrum så tänkte jag mest på detta med pengarna.

Slottssprinten

Men idag, när de riktiga tävlingarna började så förbannade jag speakern som höll på att göra mig totalt vansinnig. Det gick inte att koncentrera sig på jobbet - det är lyhört där i Gamla Stan. Så det var bara att packa ihop sitt pick och pack och gå, inte tidigare mer i normal tid kanske man ska säga. På sätt och vis skönt....

Vill du läsa mer om hur det gick i tävlingen - Slottssprinten 2009

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0