Datakörkortet snart klart

Jag har blivit så urusel på att uppdatera bloggen, sorry friends. Har hänt en hel del i mitt liv på senare tid, radar upp några saker (absolut inte i viktighetsordning)

1) Har klarat av den näst sista modulen på mitt datakörkort - PowerPoint. Körde upp veckan efter Excel, så det blev inte mycket tid till att läsa på. Men det behövdes inte tydligen då jag fick godkänt på en gång. Som vanligt egentligen helt meningslösa frågor typ "under vilken meny går du för att göra dublettbilder". Jag menar - vem sj-n vet exakt vart man ska trycka på menyraden (inga förslag att välja mellan utan du MÅSTE veta på en gång). Eller är det bara jag som "klickar "mig fram tills jag kommer rätt? However - nu är det bara Internet kvar tror jag, sedan har envisa Baker Queen sitt datakörkort i fickan. Inte för att jag vet vad jag ska göra av det riktigt, men det känns skönt att avsluta något som jag en gång i tiden har påbörjat.

2) En hel del fixeri på huset. Skrapning, tvättning och målning av altanräcke. Inte en dag för sent! Påbörjat inoljning av allt trädäck på fram och baksida. Och det är massor kan jag tillägga - skönt när det är klart. Har även köpt lite nya möbler och mattor till både TV rummet och till yngsta dotterns rum. Fin, fint blev det vill jag lova.

Framsidan

3) Har fått en bättre relation med Xet efter år av tystnad eller sura mailkommentarer då och då. Jippi det måste firas!! Det enda smolket i bägaren är väl en av anledningen till denna förbättring oss emellan - att yngsta dottern bestämde sig för att "rymma" från pappa hem till mig.

4) Mycket rep med 10-mannabandet (som vi är nu med alla som sjunger). Vi låter riktigt riktigt bra nu, synd att spelningen i juni ställdes in också. Det var inte så många som ville gå på fest på Nationaldagen.....

5) Även Rixette, min barbershop kör, har påbörjat sångövningar. Jag riktigt myser av allt sjungande måste jag säga. Mår så himla bra när min vardag kantas av sång och spel.

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0