En helg med fokus på kropp och själ

En underbart härlig helg har det varit, jag har verkligen fyllt på mina sinnliga lager och även kroppen har fått sitt också. Jag har nämligen varit på harmoni expo i Solna både lördag och söndag. Förutom att kolla (och även köpa en hel del) i montrarna så har jag hunnit med:

1) Reiki healing, en energimedicinsk metod som har sitt ursprung i Japan. En Reiki behandling ger djup avslappning och syftar till att reducera stress och hjälpa kroppen till självläkning på alla nivåer: psykiskt, fysiskt och andligt.

2) Ansiktsmassage, med samma härliga "massör" som ovan.

3) Lyssnat på en hel del föreläsningar bl.a.:
Bli inspirerad, hitta DIN väg i livet. En härligt och lugn livscoach som sa en hel del att lägga på minnet.
Energier, attraktionslagen & bättre sex - med en föreläsare som är terapeut, healer, mental tränare och NLP Master Practitioner. 
Auratransformation, något för dig?

4) Fått vägledning hos en sierska. Lite läskigt men kul, ta det med en nypa salt så går det lättare. Hon såg en flytt inom tre månader (kanske inte att vi flyttar rent fysiskt inom tre månader förståss men ett beslut i ämnet) - hmm ska bli kul och se om det slår in. Sedan såg hon att jag var i begrepp att (eller hade gjort det) byta ut vissa i min bekantskapskrets, några energitjuvar som endast tog från mig utan att ge tillbaka. Vet precis vad hon pratar om faktiskt. Hon sa en hel del annat också, men det håller jag inom mig tillsvidare.

5) Tagit en bild på min Aura Chakra. Färgen runt min kropp blev indigo - som bl.a. betyder att jag har utpräglad intuition, sensivitet och klarseende samt förmåga till förståelse och empati för allt som är. Auratydaren kom även fram till att jag har en medial förmåga (hade det på känn, eller visste att det var något) och att jag hade två beskyddare bredvid mig som hjälper mig och stöttar mig. Syrran fick ännu tydligare bild (i violett) på att hon var ännu mer mottaglig för det mediala. Vi pratade sedan med mamma, som också tydligen har haft vissa känningar tidigare, det verkar gå i släkten mao. Spoooky....

Bara några exempel på min helg i harmonins tecken. Är faktiskt helt slut i kroppen, men det beror inte bara på mässan utan för att vi har spelat bowling med ungdomarna efteråt.

Avslutar med några visdomsord från livstidscoachen - "Man är inte den man är, man är den man väljer att vara".

Kramar

Baker Queen


Kommentarer
Postat av: Lizette

Faktiskt jätteintressant läsning eftersom jag ändå "följt" bloggen lite, hur det kommer fram till speciella förmågor. Är det så att ni alla har samma rent ärftligt, elelr är det en dum fråga? tänker på att ni är släkt och kanske har samma allesammans liksom.

2009-10-14 @ 22:32:00
Postat av: MoT

Förståelse och empati för allt som är, inte något som vi skulle förknippa med dig men men det är väl i betraktarens ögon.



Att ni är mottagliga för det mediala alla tre, finns det inte ett annat uttryck för det dvs att ni har aspbergers alla tre! så spooky kan det vara och känningarna kanske ni ska prata om på ett annat sätt än tidigare, släkdragen är inte alltid lätta att försköna tyvärr.

2009-10-16 @ 22:56:35
Postat av: Baker Queen

Svar till Lizette. Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar brukar man ju säga. Denna artikel kanske kan svara på dina frågor, enl ett medium så föds man med förmågan.



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article128519.ab

2009-10-17 @ 17:20:38
Postat av: Baker Queen

Svar till MoT - Du måste ha väldigt mycket ilska och bitterhet inom dig, försök att skaka av dig alla dessa negativa känslor för du mår knappast bra av detta. Börja tänka positivt istället. Det är helt befängt att tro att alla som är mottagliga för det mediala skulle ha asperger - då skulle det finnas många fler med den diagnosen eller kanske rent av flera medium? Kan vara så att du själv har denna problematik och känner igen dig? Du måste iaf ha viss medial förmåga för du verkar ju redan ha en uppfattning av hur jag är utan att ha träffat mig.

2009-10-17 @ 17:41:26
Postat av: MoT

Inte ett uns bitterhet inom mig faktiskt, mår som jag förtjänar dvs helt fantastiskt bra!



Nejdå ingen medial förmåga här, däremot kan jag se vilka som är skitsnackare ganska snabbt, men det är ingen sån förmåga utan bara klarsynthet.



Tror inte alls att alla som är mottagliga för det mediala har aspbergers däremot så är det väl så att det ligger i din släkt vad jag läst mig till. Så du borde väl känna igen dig själv där.

2009-10-18 @ 09:13:57
Postat av: Tina

Trist med personer som gör sådana påhopp, stå på dig Baker Queen vi är ett otal riktiga vänner som tror på dig. Tyvärr så tror jag att personen MoT är någon som känner dig väl och vill dig ont för det finns ingen vettig människa som skulle lägga ner så mycket tid till att smutskasta någon som man aldrig har träffat.



Kramiz

2009-10-18 @ 14:32:16
Postat av: MoT

Tina: vad menar du med påhopp? eller smutskasning med för den delen. jag undrar lite över hur man kan få ihop saker och ting, samt över det som väl ändå ligger i släkten. Jag har bara läst innantill, har du som känenr personen i fråga gjort det månne? Riktiga vänner ställer fråogr och krav på, inte bara håller med i vad andra säger oavsett om de är vänner eller itne. Så tycker jag och nej, vi känner inte varandra.

2009-10-19 @ 18:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0