Recension

Nu har jag läst ut den första av böckerna som inhandlades på mässan om kropp och själ, den andra håller jag på med som bäst (men den är inte lika intressant - mer kommer om den vid ett senare tillfälle).

Själsfränder av Rita Rogers (Storbritanniens mest ansedda medium)
Gud vilken bra bok - det var otroligt mycket som stämde. "Rita anser att vi alla är förutbestämda att leva tillsammans med en speciell person, vår själsfrände. Mellan själsfränder finns ett andligt och känslomässigt band som överträffar allt. Din själsfrände blir kanske din livspartner. Kanske hjälper han eller hon dig att finna en särskild vän tills tiden är inne för att ni ska mötas. Kanske är han eller hon rent av någon du inte träffar i detta liv men som ändå hjälper dit att möta kärleken." Bara det säger väl allt - eller hur? Att livet är så härligt att man har en förutbestämd person som mer eller mindre bara väntar på mig, att få ta hand om mig tills döden (som egentligen inte existerar mer än ett ord - vi går bara över till en annan värld, andevärlden) skiljer oss åt. "När en självsfrände har dött bör man känna sorg bara för de som är kvar. När vi sörjer är det för vår egen skull, för det liv vi måste leva ensamma." Men då är det så finurligt att min självsfrände (som då är ande) kan hjälpa mig att hitta en ny man i mitt liv, dock ingen själsfrände (vi har bara en) men en som passar mig på detta jordeliv. "Det finns inget som säger att ditt förhållande till din själsfrände måste vara sexuellt. Man kan ha en strikt platonisk och på inget sätt romantisk relation till sin själsfrände", det kallas för din karmiska själsfrände. Med ett annat lite klyschigt ord "bästis". En bok jag varmt rekomenderar för alla.

Kramar

Baker Queen