En superstart på mitt "projekt"

Ja då menar jag förståss projekt gå ner i vikt och bli hälsosammare på köpet. Hämtade en stegräknare hos vår hälsoguru på jobbet (ja titeln är friskvårdskonsulent) efter lunch. Eller rättare sagt han levererade den till mig på idrottsklubbens styrelsemöte, ja en liten förmån ska man väl ha som kassör i nämnda klubb. Provade den lite sporadiskt sedan under den sista arbetstimmen på jobbet, tror att den stod på runt 700 steg när jag gick hemåt. Gick med stort G - för idag har jag faktiskt gått hem från jobbet med en liten tunnelbaneåkning mellan Thorildsplan och Alvik. Allt för att slippa den blåsiga Tranebergsbron. Det blev en hel del steg mellan Gamla Stan och Bromma (Islandstorget/Norra Ängby) vill jag lova. Nästan 15 000 steg blev dagens stegantal!!!! Hipp hipp hurra för lilla mig. Men då tog det nästan tre timmar förståss, med en liten mellanlandning på Mc Donalds (en paj och juice) för att få något till livs.

Skönt att veta att man orkar och kan. Vi får väl se vad morgondagens mätare hamnar någonstans. Det blir definitivt inte en lika lång promenad hem - inte för att det var jäääätte jobbigt utan för att det kommer hinna bli så mörkt innan jag är på väg hemåt då. För jag ska repa med bandet nämlish, men en promenad till replokalen och mycket steg på jobbet kommer det att bli vill jag lova.

Antal steg kommer att rapporteras dagligen, allt för att trissa mig själv och kanske någon annan på köpet.

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0