Första arbetsveckan är slut

Typiskt att man ska bli förkyld under första arbetsveckan. Arbetade bara två och en halv dag, sedan var det bara att krypa till kojs på onsdagen för att sedan vara hemma under torsdagen. Efter huskuren (ingefära, Enchinagard, c-vitamin och mycket sömn) på torsdagen så kände jag mig tillräckligt stark för att jobba på fredagen. Men det var på gränsen måste jag säga. Nu är snart helgen slut, och jag är fortfarande lite snorig. Men inte värre än att jag klarar av nästa veckas engelska kurs.

Nu har vi hastigt och lustigt två kissar hemma hos oss, då Baloo provbor här i Vällingby. Han mådde inte så bra dit han flyttade, och vi tänkte att han skulle prova att bo här innan man tar beslut om veterinärn. Stackarn, han sitter just nu och trycker under min säng, vi får hoppas att han vågar sig ut någon gång under veckan. Mat, vatten och toalett finns nu inne i mitt sovrum, dörren är stängd så att inte Sixten går in dit och skrämmer upp honom ännu mer. Inte för att jag tror att Sixten har någon chans ifall dom skulle börja bråka, för Baloo är mer än dubbelt så stor som lilla Sixten.

Kramar

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: vason

Tror nog att det kommer att gå jättebra! Baloo är ju en cool kille ;) Bara han får tillräckligt med tid...

2010-08-30 @ 21:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0