Flyttkartongerna attackerar

Suck och stön, det är inte lätt med alla flyttkartonger överallt. Man går lätt på dom och dom verkar föröka sig på någon konstigt sätt. Och som pricken över iet så har nyckeln till mitt linneskåp mystiskt försvunnit eller fått fötter, så nu vet jag inte riktigt vart jag ska lägga lakan m.m. Just nu så samlas dom på hög i klädskåpet tillsammans med allt annat.

Jag och dottra fick hastigt och lustigt byta sovrum, då jag upptäckte att min dubbelsäng inte riktigt fick plats i det långsmala rummet som skulle ha varit mitt. Tror nog att rummen är någorlunda lika stora, men det jag nu ska ha är något bredare så att jag kan öppna dörren utan att slå i sängen. Som plåster på såret så ville hon måla om och sätta upp en fondtapet, så det är det hon gör för tillfället mitt i flyttkaoset. Och innan det är klart så kan inte hon flytta över sina grejor, och jag kan inte flytta in mina. Ja det skulle iofs kunna funka, men då skulle vardagsrummet bli mer kaotiskt än vad det är nu.

Och inte nog med detta, idag tog hon studenten min lilla tjej. Så vi ska ha studentmottagning på lördag. Gissa vem som har kontaktat cateringfirma!! För inte hinner jag med den "lilla" detaljen oxå.

Kram

Baker Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0