Oj vad tiden går

Alldeles för snabbt tycker jag. Har alternerat mellan rensning i garderober och flyttkartonger och sedan en liten stunds vila vid TV och lite dator. Nu får jag avsluta tror jag så att jag hinner få min skönhetssömn.

Jag fick stuva om lite i min arbetsplanering en aning då min bil inte blev klar hos bilmecken som planerat idag. En liten fadäs, som helt och hållet är deras fel. Dom ringde mig på e.m. och sa att bilen var klar, så jag gick i tid från jobbet för att, som jag planerade, jag även skulle hinna med bilprovningen på vägen hem. Men precis när jag kliver av tunnelbanan vid Vällingby så ser jag att jag hade missat ett samtal någon minut tidigare. Jag kände igen telefonnumret (bilmecken) och ringde tillbaka men då var det växeln som svarade. Så det var lika bra att traska ner till Mitsubishi Center (som numera heter Toyota Center) och där få höra att bilen inte kunde köras. Anledningen var att batteriet hade helt laddat ur och det märkte dom förståss inte förräns dom skulle köra ut bilen från deras garage precis innan jag kom. Lite klumpigt kan man ju tycka. Så det var bara att snabbt stuva om i sin planering, låna en lånebil och åka till K-rauta för inköp av mer flyttkartonger istället. Så får jag ta bilprovningen imorgon istället, eller på måndag i värsta fall. Eller varför inte på lördag, tror att jag har läst på deras hemsida att dom även har öppen på helgen.

Inte mycket att fundera på nu egentligen. Ska bara gå ner och avsluta en kartong till, sedan lägger jag nog ner mitt huvud på kudden....

Kramar

Baker Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0