Lugnet före stormen?

Jag har nog aldrig varit med om att det är så lugnt på jobbet. Vet inte om det beror på att jag tog en ovanligt tidig semester i år, eller om det bara är lugnet före stormen. Så nu har jag städat och rensat bort allt gammalt i mitt arbetsrum, så nu undrar jag vad jag ska göra härnäst?

Det jag däremot vet är att jag har kommit in på två olika distanskurser på halvfart till hösten. Antingen psykologi i arbetslivet (Blekinge Tekniska Högskola) eller Pedagogik (Mittuniversitetet Härnösand). Så nu är det bara att välja vilken jag ska hoppa på. Jag tror jag vet vilken det blir, men vad tycker du verkar passa mig och som du kanske tycker är mest intressant?

Varför ska jag börja plugga? Det finns många orsaker:

* För att jag tycker det är intressanta ämnen. Varför plugga något som jag kan såsom ekonomi? Varför inte fördjupa sig i något intressant för en gång skull?

* Jag har bara gått tre-årig ekonomisk linje när det begav sig, och jag skulle verkligen behöva lite högskolepoäng i mitt fortsatta yrkesliv. Jag har iofs både pluggat EG-rätt och Juridisk introduktionskurs (10 högskolepoäng vardera tror jag), men då jag inte var inskriven vid universitet/högskola vid det tillfället så. Det är lätta att vara efterklok....

* Jag kommer förhoppningsvis ha nytta av detta på arbetsplatsen då jag bl.a. är skyddsombud.

* Och vem vet, kanske kommer detta utmynna i något positivt på jobbet. Ett nytt jobb kanske?

Kram

Baker Queen

Kommentarer
Postat av: ruth

Intressanta ämnen båda två. Psykologi i arbetslivet

har man kanske mest nytta av och är oerhört intressant att läsa och lära.Har nytta av det även privat. Det är min kommentar, men det är Du som väljer Kram Ruth

2011-08-10 @ 10:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0