One week in Ealing, London

Snart är den underbara veckan slut hos familjen Ashlee i Ealing. Familjen består av Chris och Philip, med tvillingarna Ryan och Kellee (24 år). Jag har blivit väl omhändertagen på alla sätt och vis, och jag har lärt mig massor!! För att inte nämna all shopping efter skolan. Bilder kommer senare när jag kan ladda ner dom på datorn.

Chris kommer ursprungligen från Irland, men hon är inte svår att förstå ändå. Jag fick ett tips om att jag skulle önska henne "top of the morning to you" på morgonen, då jag trodde att det var typiskt Irländskt. Chris hade själklart hört talas om det, men det var tydligen inget man sa så ofta direkt. När jag nu googlade på uttrycket så fick jag detta svar:

When you wish some one the "Top of the Morning" you are wishing them the best part of the morning. To which they should reply, "and the balance of the day to you." This is wishing you a good rest of the day.

Also it is another way to say 'Good Morning'. This saying comes from new zealand because they wish you at the top part of the morning

Nu ska jag fortsätta förbereda min presenation för morgondagen, ha det så gott där hemma i Stockholm.

Solong friends

BakerQueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0