Studierna

Tro inte att det existerar något som heter julledighet när man studerar på högskolan. Javisst har vi fått några extra dagar för inlämnande av nästa studieuppgift, men det krävs ändå en viss disciplin och läsande under juletider. Då det denna gång var frågan om att intervjua några personer så blev det till att sitta och läsa det teoretiska väldigt snabbt för att sedan hinna intervjua personer INNAN de gick på julledighet. Pust och stön, det blev några stressiga dagar men nu är det gjort. När jag nu ska återta mitt skrivande efter julhelgen så har jag ingen som helst motivation och ork kvar så det går vääääldigt trögt. Några dagar kvar och jag har bara påbörjat skrivandet (ja några rader....) och jag måste prestera 6 sidor innan den 3 januari!

PrestationsÅNGEST och PANIK!

Då jag är en kvälls- och nattmänniska så har jag en tendens att arbeta bättre under sena kvällar och nätter. Det kan ju även bero på att det under den tiden på dygnet är lugnare och tystare då ungdomarna (oftast) sover. Viktigt när man ska få studiero. Det är ett problem när jag ska arbeta dagen efter, men nu när jag är ledig så kanske det är min melodi - att vända på dygnet?!

Kramizar

BakerQueen


Kommentarer
Postat av: Ruth

Det är ingen bra ide att vända på dygnet. Det är bättre med stresshantering! GOTT NYTT ÅR.

2011-12-31 @ 14:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0