Helgen i solens tecken

Helgen har varit härlig, men även solen har lite fläckar tidvis. Mao har det varit både positiva och negativa saker som har hänt.

Positiva /roliga
* Efter att ha deltagit i en Workshop om inköpsprocessen hela dagen så fortsatte jag och en kompis ut på kvällen. Några glas vin (hmm, det blev rätt så många tror jag) och en vårrulle är inte att förakta.

* Lördagen rätt så lugn, men mycket social samvaro med äldsta dottern ute på soliga terassen.

* Mamma har varit på blixvisit i Vällingby. Härlig söndagsgrillning blev det då. Jag hämtade henne på Arlanda då hon kom från härliga Paris där hon hade varit med sina väninnor. Härligt att dom fortsätter med sitt årliga resande detta "järngäng".

Negativa / inte alls så roliga
* Äldsta dottern (som har ep) fick olyckligtvis ett anfall på toaletten och slog sönder en stor bit från framtanden. Ett första försök till akuttandvård redan på torsdagskvällen, men vi gav upp efter timtals väntande när vi fick reda på att vi skulle behöva vänta ett antal timmar till. Under fredagsmorgonen, när vi gjorde nästa försök, fick hon däremot en ny tandbit.

* Ryggen/nacken "knakade" till i söndags morse. Det är inte första gången jag har fått ont i dessa kroppsdelar, det brukar till slut ge med sig. Men när jag såg annonsen om Naprapathögskolan i dagens Metro så bestämde jag mig att boka tid.

Så nu ska jag alldeles strax iväg till Naprapaten. Så förhoppningsvis kan jag röra mig lite bättre under morgondagen.

Solong friends

BakerQueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0