Efter en lång tids bortavaro....

Jag lever och mår toppen vänner, men jag har inte haft riktigt tid att skriva i min blogg. Men nu sitter jag på jobbet och tänkte strax stänga ner datorn eftersom att det är arbetstidsförkortning denna dag och då slog det mig att jag kanske skulle skicka en hälsning till er alla....

Lite kortfattat om vad som har hänt i mitt liv sedan senast:
Efter hemkomsten från London i augusti påbörjade jag mina halvtidsstudier på Blekinge Tekniska Högskola. Jag fick en sådan lust att förkovra mig lite i psykologi (som jag skrev i ett annat inlägg) och anmälde mig till slut till kursen Psykologi i arbetslivet. Och jag har inte ångrat mig en enda gång (om man bortser från de gånger som jag sliter mitt hår rent ut sagt när jag får skrivkramp, prestationsångest eller dylikt). Nyttan med kursen är oändlig, både på jobbet men även hemmavid. Det jag inte hade räknat med var att en arbetskamrat skulle ta tjänstledigt för annat jobb och allt vad det innebar för min egen del med MYCKET mer jobb på mina axlar. Ja vi är flera som axlar hans börda för tillfället, men det blir tungt ändå. Så det blir inte mycket tid över till bloggande med sprängfyllda och långa arbetsdagar och minst 20 timmars pluggande varje vecka. Och finns det någon tid över så vill jag gärna umgås med mina härliga ungdomar om dom vill umgås med sin "mossiga" mamma förståss. Studierna går utöver förväntan trots allt, jag har skrivit min första examination i förra vecka - väntar med iver på mitt resultat!

Igår var bl.a. jag och min äldsta dotter och såg Tintin. Otroligt bra och sevärd film som rekomenderas å´de varmaste.


I slutet av november så åker mitt jobb på planeringsdagar till Villa Aske, ett härligt hotell med konferensanläggning. Där ska vi ha en liten kickoff med matlagning på schemat. En annan liten rolig detalj är att jag kommer att föreläsa om stress och stresshantering etc - allt i linje med mina studier....

Nä nu måste jag stänga ner innan hela dagen försvinner bort. Såg ett par stövlar som jag gärna vill hinna syna lite i sömmarna innan hemfärd nämlish.

Kramizar

Baker Queen


Kommentarer
Postat av: Ruth

Jag blir stolt över min dotter som jobbar och pluggar samtidigt, det är bra gjort.

Lycka till med föreläsningen. Kram och ha en bra helg.

2011-11-05 @ 09:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0