Nytt jobb?

Har suttit och pluggat i sex timmar (gick tidigare från jobbet då jag hade en läkartid för min inflammerade fot - hälsporre) och sitter nu i tystheten i köket innan sängdax och funderar på min fortsatta bana i livet. Det är hög tid att fundera på om jag ska plugga vidare inom psykologi och jag har hittat en intressant fortsättningskurs med betoning på ledarskap och hållbar arbetsmiljö. Sedan kan man fortsätta med kanditatarbete (men då behöver jag 15 högskolepoäng till - hmm tål att tänkas på). Nu har jag iaf klarat av hälften av kursen som jag går nu och jag trivs som fisken i vattnet.

Nu har det också uppstått ett gyllene tillfälle för mig att söka mig vidare inom arbetet. En chefstjänst som är ledig och bara väntar på mig. När jag läser om arbetsuppgifterna och de önskvärda kvalifikationerna så stämmer det på pricken in på mig, och någon gång måste man ta steget och visa att man är intresserad av att leda. Idag har jag redan fått kvalificerade arbetsuppgifter som egentligen en chef ska axla, det är den chefsjobbet som nu annonseras ut. Jag tror tyvärr inte att jag har någon chans att få tjänsten då jag kan läsa mellan raderna att dom har någon annan påtänkt kandidat. Eller också kanske jag läser in mer än vad det är? Det tål att tänkas på några varv till, och hur som helst så skadar det aldrig att söka.

God natt vänner.

BakerQueen

Kommentarer
Postat av: uth

Håller tummarna och hoppas att Du får jobbet. Det är Du värd. Förstod att Du skulle trivas med psykologi kursen.

Kram Ruth

2012-02-03 @ 09:33:51
Postat av: BakerQueen

Japp, jag går från klarhet till klarhet :) Om jag inte får det jobbet så tror jag att det kommer bli en handläggartjänst ledig på personalenheten, och det skulle nog också passa mig! Så någon sorts förändring blir det förhoppningsvis på jobbet + mer plugg. Ser fram emot det. Kramar

2012-02-04 @ 14:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0