Jag ska bli med cykel!

Jag hade en underbar nationaldag med en härligt lång promenad runt Djurgården och lite till. Hann t.o.m. vinka lite åt kungligheterna när dom åkte förbi i sitt kortege igår kväll:)

När vi promenerade där i solen började jag fundera på om det inte är dax för mig att införskaffa mig en cykel för motionens skull om inte annat. Att använda den istället för att åka kommunalt till jobbet blir en utmaning, men ack vilken snygg figur jag kommer att få i slutänden! Då får jag iofs starta tidigt på morgonen för att hinna, det lär ta ett bra tag att cykla 13,7 km (en sträcka - sedan ska jag ju hem oxå). Jag kommer antagligen vara helt slut när jag kommer hem så det blir nog bums i säng mer eller mindre. I långa loppet innebär det att jag kanske kommer vara piggare på morgonen. Hmmm vi får se hur det blir. Jag är iaf så pass inspirerad att jag tänkte åka förbi cykelaffärer på vägen hem idag för att reka lite.

Har du något tips om vad jag ska ha för sorts cykel. Märke?

Kram

BakerQueen

Kommentarer
Postat av: Ruth

Du kan få min gamla cykel alldeles gratis.

Kan Du tänka Dej att jag nu på lördagmorgon klarade av att boka och betala och skriva ut mina tågbiljetter alldeles själv. Men det tog en timme.

Nu är jag värd en jopp kaffe. Ska till stan och spela poker på e.m. Utan pengainsatser. Kram till Er alla.

2012-06-09 @ 10:22:29
Postat av: Vanja

Det är ju så med cykling, att det är SÅÅ svårt att komma igång. Men har man väl gjort det, så är det så välgörande och beroendeframkallande, att det är värt allt besvär!



Lycka till =)

2012-06-12 @ 00:09:11
Postat av: BakerQueen

GRATTIS - det gick ju finfint att boka biljetter själv. Internet är fantastiskt!

2012-06-14 @ 17:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0