En katt på vift

Inget läsande blev det igår heller då det blev en sen hemkomst efter att ha fixat naglarna. Väl hemma såg jag dock att en av de beställda böckerna har kommit iaf - men det tråkiga är att jag inte hinner läsa speciellt mycket innan semestern. Ikväll har jag rep med bandet (inför spelning 24 april) och sedan packning. På onsdag har jag fullt upp med att åka hem efter jobbet och fixa det sista innan avfärd. Men som sagt var - flyget tar ca 9 timmar...

Igår kväll satt jag och ungdomarna och spelade kort tills klockan var sent. Innan sängdax så ville jag ta en cigarett, och som vanligt smet Sixten ut på altanen samtidigt. Det är svårt att se honom då han är så himla mörk i pälsen. Han brukar gömma sig under möblerna väldigt snabbt, men han brukar komma fram efter ett tag och krafsa på dörren (kan inte ha den öppen då den andra katten smiter ut då). Så jag sa till dottern att lyssna när han ville in. Efter några minuter kommer hon då in till mig och är helt förtvivlad - Sixten jamar från någon annanstans än våran altan, rättare sagt nedanför! Det brukar ju vara Balou som hela tiden försöker smita förbi vårt nät! Antagligen har Sixten lyckats tråckla sig ut på vårt tak och sedan ner på nästa balkongtak nedanför. Det är en bra bit ner - tillräckligt för att katten inte ska lyckas komma upp igen och jamar förtvivlat.

För att göra en lång historia kortare så är Sixten välbehållen hos oss. Det var en oerhört stor aktivitet där i mörkret på taket, men ungdomarna fick så småningom tag på katten. Jag hann inte ens producera klart min "katthiss" bestående av en korg och ett snöre. Slutet gott - men Sixten har nu utegångsförbud ett tag framöver och jag tar inte bort nätet på ett bra tag. Hade mina funderingar nämligen när jag pratade med den nyinflyttade grannen, som också har en katt. Det finns mycket tak för katterna att gå på, men tydligen inte tillräckligt....

Kram

BakerQueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0