Examination Kognitiv psykologi

Nu har jag skrivit klart de sju sidorna examination som ska vara klart till senast söndag, jippii. Det är bara en bild som jag ska ändra samt små justeringar i texten - men sen skickar jag den bums! Har varit studieledig idag - väldigt praktiskt att man kan ta ledigt fem dagar per kalenderår med lön för examination och tentor om man studerar på distans. Härligt - det var första gången jag använde en sådan dag - har inte vetat om det tidigare. Men nu kommer jag nog utnyttja det framöver.

Har tittat lite på höstutbudet - är inte helt klar med vad jag ska fortsätta med. Antingen kan jag välja fortsättningskurs på den kursen jag går nu med inriktning ledarskap och arbetsmiljö, eller kanske en juridikurs i arbetsrätt? Den sistnämda finns det inte allt för mycket val, hittade en på Umeå universitet. Problemet är att jag inte har den behörigheten då jag inte har fått högskolepoäng för min tidigare kurs som jag gick - Juridisk introduktionskurs. Jag har dock ett intyg på att jag har klarat kursen motsvarande 10 hp (det som idag borde vara 15 hp). Jag har varit i kontakt med studievägledaren och fått svar att jag kan skicka in intyget och söka reell kompetens/undantag.

Ja jag har lite att fundera på nu innan den 15 april. Men först och främst ska jag påbörja att läsa kurslitteraturen för nästa studieområde (som egentligen inte startar förräns 27 mars) Rekrytering och urval. Härligt att vara före sin tid nu med tanke på att jag ska vara ledig en vecka då jag INTE tänkte plugga något. Eller också tar jag med mig kurslitteraturen (som denna gången mestadels är på Svenska) och läser på stranden. Hmmm det var ju också en tanke. Det brukar ju vara så tråkigt att bara ligga där utan att läsa....

Kramizar

BakerQueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0