Kognitiv psykologi

Har den härliga uppgiften att dessa veckor lämna in min examination på delkurs nummer 3 om kognitiv psykologi. Sitter här och försöker skriva mina sju sidor (enkelt radavstånd) som ska lämnas in nästa vecka. Till på köpet har jag helt oförklarligt fått en av mina "berömda" nysattacker, dvs. jag nyser ett antal gånger i sträck helt utan orsak (vad jag kan erinra mig iaf - jag är inte förkyld!). Nu verkar det hur som helst ha lugnat ner sig och jag kan fortsätta att skriva, men först ska ni få ta del av min lärares omdöme av min förra studieuppgift om kognitionspsykologisa perspektiv med betoning arbetsmiljö (är lite stolt över att det faktiskt trots allt går så "geswint") - med mina egna kommentarer i fetstil.

******************
Först och främst; mycket bra att du har använt all anvisad litteratur! Förstod att inte alla studenter hade gjort det, vilken tur att jag hade hänvisningar till alla fyra böckerna som jag har läst! Det är en hel del läsande onekligen.....

I din uppgift redogör och förklarar du centrala begrepp gällande minnet på ett bra och tydligt sätt. Vidare gör du en grundlig, bra teoretiskt förankrad, förklaring av varför grafen ser ut som den gör. I ditt resonemang belyser du relevanta aspekter och begrepp samt diskuterar detta vilket visar på bra kunskap och förståelse för området! Du har gjort en bra observation av vald artefakt samt analyserar denna mycket bra utifrån teoretiska modeller. Det är ett välskrivet arbete med lättföljt, välgrundat resonemang som tydligt visar bra kunskap och förståelse för den kognitiva psykologin och dess begrepp! Jag hade gärna läst ett något mer utvecklat/fördjupat resonemang/analys då du tar upp många bra egna tankar som var intressanta att få ta del av! Ja, om vi inte hade haft begränsningen att endast skriva 7000 tecken så skulle jag kunna analysera och fördjupa mig i mitt resonemang. Av den anledningen ser jag fram emot att ha hela sju sidor på mig att fördjupa mitt resonemang i min examination.....

********************

När jag väl har skrivit klart examinationen tänkte jag lägga på ett kol och påbörja inläsningen av nästa område (som inte börjar förräns den 27 mars egentligen) så att jag i lugn och ro kan koncentrera mig på att utforska Kap Verde.

Gonatt vänner

BakerQueen

Kommentarer
Postat av: Ruth

Grattis till Din fina examination. Kul tycker jag.

Jag nyser också just nu.Tror att det är pollenallergi.

Skulle egentligen deltagit i en radioutsändning idag på biblioteket med anledning att de utser Sveriges Radios romanpris, men får lov att tacka nej.Det är tråkigt. Kram

2012-03-15 @ 09:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0