PUT

Ett nytt uttryck jag nu har lärt mig - PUT (person under tåg).

Igår var jag och repade med bandet med den traditionella utgången till Indiern efteråt. Det brukar bli rätt så sent innan hemfärd, och då jag behövde köpa cigaretter innan jag satte mig på tunnelbane tåget så tog det några minuter extra. Och det kanske var tur för mig visade det sig. Vid tio-tiden begav jag mig så med tunnelbanan från S:t Eriksplan, men vid Alvik var det stopp. Spåret var strömlöst p.g.a PUT. Ja det var inte så dom sa det i högtalarna förståss, utan dom sa att det var en olycka och att vi skulle få vänta där i Alvik lite längre. Men så blev det alltså inte, utan tåget utrymdes och sedan fick man ta nästa tåg till Abrahamsberg för att sedan ta en ersättningsbuss till Vällingby.

Orsaken till detta var att en person hade blivit påkörd. I dagens tidning stog det inte heller så utförligt vad som hade hänt, men det var med en viss obehag man åkte förbi Ängbyplan med alla blåljusen runt stationen. Vilken pärs för förare och medtrafikanter som blir åskådare. Den som hoppade (förmodar att det var det som hände) har jag ingen förståelse för. Det finns bättre sätt att ta livet av sig!

Enligt källor så slutade tågen att gå 22:07 och jag gick på tåget strax före 22. Om jag hade hunnit med ett tidigare tåg så kanske det hade varit jag som hade blivit åskådare till olyckan.

God natt kära vänner.

Kram

BakerQueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0