Betala hemma eller inte?

När de vuxna barnen börjar få en egen inkomst är det dax att börja betala hemma. Det är inget konstigt med det. Själv har jag inte betalat något hemma, men det beror på att jag flög ur boet när jag skaffade jobb vid 18 års ålder. Det kan dock kännas lite "kymigt" att ta betalt av ens barn.
 
Än så länge har jag inte tagit betalt av mina vuxna tjejer (mer än att de får betala för matinköp då och då), men det beror på att de inte har haft någon inkomst att tala om. Den yngsta tjejen har börjat få egen inkomst (sommarjobb på posten) och till hösten har hon ett halvtidsjobb. Så nu blir det till att diskutera kronor o ören. Den äldsta dottern har precis avslutat sina studier o är nu arbetssökande. Däremot kommer hon förhoppningsvis få aktivitetsersättning till hösten (om hon inte hittar något jobb innan vill säga). Den äldsta dottern bor fr.o.m. nu på heltid hos mig. Anledningen till detta är att hennes pappa begär att hon ska betala 900 kr varje vecka. Inget konstigt alls med tanke på ovanstående, förutom en viktig detalj - hon har än så länge inte någon inkomst! Han anser tydligen att hon ska använda av sina sparpengar för att betala honom. Hur tänkte han nu?
 
Kram
BakerQueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0