Dagens fynd

När vi var ute på Sandhamn såg vi att var o varannan hade "michelin" jackor på sig (det var ju lite mulet väder). På ön sålde de också sådana "bubbel" jackor (som vi kallade dem för) i härliga färger. Jag blev väldigt sugen att köpa en sådan, dels för att de är väldigt tunna dunjackor som passar utmärkt när det är lite blåsigt, men även för att de lätt går att få ihop till ett litet paket (lätt att få med sig i väskan mao). Men de var dyra som attans - har faktiskt förträngt priset men det var typ 1 600 kr om inte mer. Men både jag o Agneta blev sugna, o jag lovade att jag skulle hålla utkik efter sådana jackor i Turkiet.
 
Men så idag ringde A mig o meddelade att Charmante Fashion i Solna säljer just sådana bubbel jackor för endast 600 kr. Dock inte i lika lysande färger som de i Sandhamn. Men jag blev tillräckligt intresserad för att åka dit o kolla när jag ändå var vid Bromma tippen. Självklart blev det inköp av jacka, en cerise/lila sådan (den är mörkare i verkligheten)....
 
Om jag sedan hittar jackan i Turkiet för en ännu billigare penning kan jag ju köpa en till :-)
 
 
P&K
BakerQueen
 

Kommentarer
Postat av: Ruth

Den var fin. Flickorna kanske vill köpa en bubbeljacka i stället? Kram

2013-08-08 @ 15:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0